Krkonoše

28. června 2010 v 22:12 | Shariony |  Krkonoše
Ani nevíte, jak moc jsem ráda, že tu můžu otevřít rubriku Krkonoše. Jezdím tam od mala a odjakživa jsem měla tento kraj moc ráda. Mnohokrát jsem přemýšlela, jestli mám radši Krkonoše nebo Jizerky. Dříve o kousek vedly Krkonoše, ale nějakou dobu jsem tam nebyla. Jizerky mám přeci jen blíže, navíc je tam Nisa, a tak je to teď vyrovnané.

Po Krkonoších se mi ale už hodně dlouhou chvíli stýskalo.
Shariony.blog
Poslední dobou, hlavně když jsem měla zkoušky, se mi o nich dokonce i zdálo. Byly to krásné sny, díky kterým jsem znovu zakusila ten báječný pocit, kdy je člověk na vrcholu hory, kterou sám vyšlapal, a dívá se do krajiny pod sebou, dýchá svěží, horský vzduch....
Miluju tu krajinu. Miluju tam každý strom, každou kytku i kámen, miluju původní krkonošskou architekturu a vysokohorské oblasti, kde už žádné stromy kromě kleče nerostou.
Miluju drsný, studený vítr, který si pohrává s listy v korunách stromů a přináší každou chvíli jiné počasí. Miluju tu vůni...kořeněnou, rašelinnou vůni Krkonoš, kvůli které mám chuť lehnout si do trávy, zavřít oči a jen ji vnímat...

Moje srdce do Jizerek a Krkonoš prostě patří. :-)

A teď jsem měla týden volna, takže jsem se sebrala a do Krkonoš odjela. Jenže hlásili deštivé počasí, a protože jsem v Krkonoších zažila i v červenci sníh a teploty 6°C, vzala jsem s sebou teplejší bundu, dva svetry....bágl byl asi o něco těžší, než jsem měla nést, protože hned v den odjezdu jsem si natáhla vazy na koleni... Při každém kroku mě koleno dost bolelo, takže jsem nakonec musela zajít k doktorovi. Ten mi řekl, že nemám moc chodit - jenže já jela do Krkonoš právě proto, abych podnikala túry...:-( Do kopce to docela šlo, vyšplhala jsem všechno, co jsem chtěla. Ale z kopce....to nešlo. Asi jsem měla přeci jen zůstat na pokoji. Teda mrzelo mě to hodně... po čtyřech letech v Krkonoších, jediný prázdninový týden za celý rok a dokonce bylo i krásné počasí... To se může stát snad jenom mně. Tak jsem aspoň fotila o to víc, abych při cestě nechala chvilku koleno odpočinout.

Ubytovaná jsem byla v Rokytnici n.Jizerou, u skvělého pána, který mi půjčil obvaz a kostivalovou mast. A jeho manželka pekla výtečné koláče :-) Večer jsem se dívala na seriál Brutální Nikita (doma ten program nemáme) - kdybyste někdo věděl, jak je to teď s Michaelem, tak mi řekněte, poslední čtvrteční díl skončil děsně napínavě! :-D A já doufám, že ho nenajdou a že se Nikitě vrátí lidskost co nejdříve :-).

Komentáře

1 anyzrzi anyzrzi | E-mail | Web | 28. června 2010 v 22:20 | Reagovat

Jéé krásně se to čte.Jestli je tam takhle doopravdy ...taky se tam chystám mám odtud pejska :-)

2 Jarka Jarka | Web | 29. června 2010 v 8:57 | Reagovat

Do Krkonoš jsme jezdívali na letní rekreace, kde ty loňské sněhy jsou?! Jezdívali jsme do Špindlerova Mlýna, chodili kolem Labe, jezdili sedačkovou lanovkou a podnikali s dětmi malé túry. :-) Taky mám ráda hory. Kdybych si měla vybrat mezi životem v horku u moře a životem v horách, byla by má volba jasná. ;-) Moc se těším na další články a snímečky. :-)

3 Shariony Shariony | Web | 29. června 2010 v 10:33 | Reagovat

[1]: V Krkonoších je ještě líp, než jsem to popsala ;-)

[2]: Příště zkusím jet do Špindlu, nebo na jednu chatu pod Liščí horou. Tam jsem dřív trávila prázdniny, ve výšce 1200 m n. m...ach,to byla krása :-) A k tomu tam vařili báječně!
Taky bych ráda žila na horách, nejradši teď hned. (i tu Aljašku máme společnou :-)) Láká mně ten starý způsob života. Každá chata se dokázala zabezpečit sama, pěstovala zeleninu, kolem zvěř, pár ovcí, mohly být proto i vysoko a trochu osamoceně, ale zároveň na blízku ostatním chalupám... A já bych se naučila péct borůvkové koláče, vařit krkonošské kyselo a smažit bramboráčky sejkory...:-) a pletla bych svetry a šály a čepičky a naučila bych se znát všechny bylinky, i ty léčivé...Zima je tam sice veliká, od podzimu do jara, ale určitě si tam žili nádherně. Teď mně trochu mrzí, že ze všech luk a strání udělali sjezdovky, takže na nich jsou všude vleky a cesty jsou kvůli autům a kolům asfaltové, po nich se chodí hůř než po přírodních cestičkách..

4 Shariony Shariony | Web | 29. června 2010 v 10:41 | Reagovat

[3]: Koukám že bych dělala samé domácí práce - a to jsem jinak hooodně emancipovaná :-D Jenže sekání dříví, opravy střechy a lovení zvěře bych zas klidně přenechala chlapovi :-D :-D

5 Jana-Anajs Jana-Anajs | E-mail | Web | 29. června 2010 v 10:45 | Reagovat

Krásný den!
Napsala jsi to s citem a moc hezky.
Jizerky mám ráda,protože pocházím z Liberce.V Krkonoších jsem byla nedávno,bylo tam nádherně. :-D  :-D
Krásné prázdniny! :-D

6 Shariony Shariony | 29. června 2010 v 12:28 | Reagovat

[5]: Děkuji. Jé, tak to z Liberce znám už šest lidí a z Jablonce dva a to jsem tam nikdy nebydlela :-) To je bezva. Taky přeji krásné odpočinkové dny! ;-)

7 Shariony Shariony | 29. června 2010 v 12:29 | Reagovat

[3]: Oprava: teď mě :-)

8 Hanka Hanka | Web | 30. června 2010 v 11:52 | Reagovat

Šárko, napsala jsi to moc hezky. V Krkonoších, a v horách vůbec, je krásně! :-)
Chci ti taky popřát k dnešnímu svátku zdraví a štěstí, hodně úspěchů a spoustu dalších krásných zážitků a fotografií. :-)  :-)  :-)
Pěkný den! Hanka

9 Jarka Jarka | Web | 30. června 2010 v 12:00 | Reagovat

Ne, že bych tak pilně sledovala kalendář, ale u druhé Šárky jsem si přečetla, že dnes máte všechny nositelky tohoto hezkého jména svátek!
Tak ti milá Šárko přeji hezký sváteční den, hodně zdraví, štěstí a parádní dovolenou v Krkonoších!! ;-)  :-D

10 Mirwánka Mirwánka | Web | 30. června 2010 v 13:31 | Reagovat

Ahoj Šári,
tak v prvé řadě Ti přeji vše nejlepší k svátku :-)
Úplně chápu tvé zapálení do hor, je to všechno tak úžasné 8-) A taky úplně chápu tvé zklamání s nataženého vazu. Zažila jsem to samé, když jsem předloni se svou kukulou vyrazila do Slovenského ráje. Vážně to samé. Do kopce a rovinka - o.k., ale z kopce to byl děs. Tak jsme chodili spíš po rovinkách, ale dost mě to mrzelo :-/ Těšila jsem se na vrcholky a na všechny ty "nebezpečné" stezky...
A taky se omlouvám, že se na blogu poslední dobou moc neobjevuju, protože toho mám teď dost. Jó, cyklistika je cyklistika, Beskydy jsou taky krásné a brigáda musí být :-))
Měj se zatím krásně a ať se koleno brzy uzdraví ;-)

11 Shariony Shariony | 30. června 2010 v 13:31 | Reagovat

[8]: Děkujíí moc :o) Také přeji pěkný den :-)

[9]: Děkuji moc za přání! Mno, dneska mi dovolená zrovna končí a zítra nastupuju, bojim bojim. Asi tu vytvořím novou rubriku "Trapasy". Mám pocit (a bohužel to není jen pocit), že naprosto nic neumím, nevím, jak jim budu užitečná... 8-O  :-? :-(

12 Shariony Shariony | 30. června 2010 v 13:38 | Reagovat

[10]: Že jo! S kopce to děsně bolí a já, jak jsem byla na horách, tak jsem vyšplhala na kopec a říkala si, že je to v pohodě, že to tolik nebolí. Ale když jsem zkusila jít dolů, tak jsem myslela, už se na chatu nikdy nedostanu..Bolí to dost :-( Taky jsem byla dost zklamaná. Snad se to rychle vyléčí, když teď budu zas jen ve městě..
A děkuji za přáníčko! ;-)

13 Lucka Lucka | Web | 8. července 2010 v 20:21 | Reagovat

Z Krkonoš mám pocit úplně stejný - ten svěží vítr, blízké mraky a kořeněná vůně! Napsalas to naprosto přesně! :-)  :-P

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.