Jínonoš (Szrenica)

14. července 2010 v 20:44 | Shariony |  Krkonoše
Chatka Szrenica (česky trochu poetičtěji - Jínonoš) se nachází kousek nad Voseckou boudou a nad Tvarožníkem, ve výšce 1362 m. Leží v Polsku, 200 metrů od českých hranic. Szrenica toho pamatuje už velmi hodně - byla postavena v roce 1922, na skále, ze které musí být úžasný výhled do všech světových stran. Zajímavé je, že až k ní vede polská lanovka.

A teď už se koukneme na Jínonoše. Když jsem stoupala na Zadní plech, čím jsem se dostávala výše, tím jsem měla lepší výhled, a tím i lepší pohled na Szrenicu. Čekala jsem, až tmavé mraky zmizí a až Jínonošík bude na světlém pozadí. Měla jsem docela štěstí, protože za chvíli se za ním objevily docela bílé mraky.

Jínonoš je těsně nad Voseckou boudou.

A teď Jínonoš z jiného výletu a tedy i z úplně jiného úhlu. Nahoře byla ten den velká mlha. Co mlha, my chodili v hustých mracích! Je div, že se mi podařilo skrz ty mraky jakž takž vyfotit Szrenicu. Nalevo od ní je hranice a Čechy, napravo Polsko. Do Polska je odtud velký sráz dolů. A když říkám velký, tak tím myslím hodně hodně velký. Přímo několik stovek metrů!

Jsme teď přibližně ve výšce 1300 m n. m. a široko daleko neroste nic vyššího než borovice kleče.

K pár informacím jsem čerpala odsud: http://www.turistika.cz/turisticke-cile/detail/tvaroznik a odsud:

Komentáře

1 TlusŤjoch TlusŤjoch | Web | 14. července 2010 v 21:19 | Reagovat

Jínonoš je hezký, pohádkový název.

2 Jarka Jarka | Web | 14. července 2010 v 21:25 | Reagovat

Tvarožník, nebo Jínonoš je to šumafuk. Snímky jsou zase úžasné, dokonce i ty z toho mraku. :-)
Ale na tebe dnes taky zase sedl nějaký škaredý černý mrak. Nevím o čem je přesně řeč, ale bude se to týkat nějaké nespravedlnosti a lumpárny. Kamarádíčkování vždycky fungovalo a fungovat asi bude na věky. A nehne s tím ani protikorupční Radek John. :-(

3 Awali Awali | Web | 14. července 2010 v 21:33 | Reagovat

fotky su pekne aj ked mi pripada ze je to tam vsade rovnake :D .. no a korupcia rodinkarstvo je starra dilema ako ludstvo samo..
Vsetko je to ako na hlavu padnute ale neda sa nic robit. :-(

4 Hanka Hanka | Web | 14. července 2010 v 22:23 | Reagovat

Šárko, tvoje fotky jsou nádherné a inspirativní. O tomto víkendu jsme měli jet do Krkonoš, ale místo toho budu zavařovat meruňky! :-(  ;-)
Co se týká té druhé věci, souhlasím s tebou, taky mám své zkušenosti. Pokud jsi chtěla zachraňovat svět, je to boj s větrnými mlýny. Mám pocit, že slušných a poctivých lidí je čím dál míň.
Nebuď smutná a na nic nekašli, je potřeba bojovat, i když výsledek nebude vždycky podle tvého přání! :-) Hanka

5 Shariony Shariony | 15. července 2010 v 18:40 | Reagovat

[4]: Hani, tenhle víkend bude ještě hrozné horko, i na horách. Zavařte meruňky a příští týden už to snad vyjde, nebo jiný ;-)
Nevím, nechci být frustrovaná, zklamaná. Dělají se tam tak důležitá rozhodnutí, ale když tam budou dosazeni lidi, kteří těm věcem nerozumí a budou si jen diktovat, co je zrovna napadne...To je opravdu boj s větrnými mlýny. Já chci radši vidět výsledky mojí práce, takové, které opravdu něčemu přispějí. Ne pracovat s tím, že se stejně nakonec schválí něco úplně jiného, to nemotivuje.. :-(

6 Jana Jana | Web | 15. července 2010 v 21:27 | Reagovat

Tak já si říkám, jestli to není náhodou podle těch olomouckých tvarůžků, to jsou taková koleška, jedno na druhém...ale je v těch Krkonoších moooc krásně... ;-)  :-)

7 Shariony Shariony | Web | 15. července 2010 v 21:31 | Reagovat

[6]: No oni jsou i krkonošské tvarůžky, tak snad prý podle nich, spíš než po olomouckých, ten název už je určitě přes sto let starý. Ale já ty krkonošské nikdy neviděla... :-?

8 Helča Helča | Web | 16. července 2010 v 7:52 | Reagovat

Téda, hned bych vyrazila na dovolenku na tato krásná místa. O tvarožníku a Jinonošovi jsem nevěděla, takže až zase vyrazíme do Kerkonoš, dobrý tip na výlet.
A ten pocit s tou vůní znám.
Hezké výletování! :-(

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.