Únor 2011

Wawel - Sněžné jámy

26. února 2011 v 19:53 | Shariony |  Krkonoše
Naposledy jsme procházeli kolem Violíku, od kterého zamíříme ke Sněžným jamám. Zdálky nás už vyhlíží obrovská polská bouda Wawel. Její počátky sahají do roku 1837, kdy bylo ve výšce téměř 1500 m n.m. postaveno malé občerstvení pro vyčerpané turisty. O dvacet let později tu už stála kamenná bouda s restaurací a noclehem pro 21 osob. Koncem 19. století byla turistická chata přebudována na luxusní hotel s několika jídelnami a vyhlídkovou věží. Stavba připomínala jeden polský hrad, po kterém také dostala jméno Wawel. Při dobrém počasí bylo z rozhledny možné spatřit i Šumavu.

Dnes budova vypadá trochu jinak a slouží jako TV vysílač pro Polsko. Turistům je uzavřena, avšak při velké nepřízni počasí tu pomoc najde každý. Lidé pracující v budově tak už zachránili nejméně 70 lidských životů.
(viz zde, jsou tam i dva úryvky zachráněných lidí)

shariony.blog.cz
Ještě pohled zpět na Violík.

(v tomhle místě nám na chvíli zmizela budova úplně celá. Bylo vidět jen k další tyči, jinak bílo)

2 lístky

24. února 2011 v 20:04 | Shariony |  Foto-mix
Vždycky je lepší spoléhat se sám na sebe, nedělat si moc iluzí. Člověk pak je spíš mile překvapen než zklamán.
Když má ale štěstí a potká toho pravého, může být hned o trochu líp. A když se svět kolem zdá být černým, jeden plamínek radosti rozsvítí druhý, třeba pro tu chvíli maličko uhasínající.

Violík

19. února 2011 v 16:03 | Shariony |  Krkonoše
Od pramene Labe půjdeme dál až k hranici s Polskem, která je tvořena cestou česko-polského přátelství. Po chvíli můžeme spatřit kamenitý útvar zvaný Violík. Leží ve výšce 1472 metrů nad mořem a je tvořen žulovými balvany porostlými lišejníkem. Díky jejich tvrdé struktuře je vítr na rozdíl od okolní hlíny neodvál.

Violík se nachází v 1. zóně NP, takže je pro turisty nepřístupný. Přesto k němu cestičky vedou.

V tomto úseku bylo počasí nejstrašidelnější. Fotila jsem, jen když bylo něco vidět. Jinak jsme šli v tak hustém mraku, že místy nebylo vidět ani na pět metrů. Všude bílo. Kousek vedle jedné strany cesty byl sráz několik set metrů. Prudký vítr tudy vháněl mraky nahoru a ty před námi utíkaly dál přes horskou louku. Tady taky, u Violíku, volal rozhodčí závodu na Hanče, aby skončil a vrátil se k Labské boudě. Ale Hanč si ho nevšiml a bohužel běžkoval dál..

Cesta česko-polského přátelství, pohled zpět na Violík (rovně se dá dojít k Jínonošovi a k Vosecké boudě), vlevo je pramen Labe, vpravo stráň dolů. My se ale otočíme a půjdeme dál ke Sněžným jamám.

Pramen Labe

17. února 2011 v 19:20 | Shariony |  Krkonoše
Úplně nejlepší je, když jdete pěšky. Stoupáte strmě do kopců, cesta nemá konce. Vás bolí stehna a toužíte být konečně nahoře. Po dvou hodinách se dostanete do poloviční výšky a už můžete shlížet dolů do údolí. Během další hodiny šlapete po kamenité cestě, vysoké smrky se mění v kleče a při každém kroku si uvědomujete, jak jste výš. A ta vůně Krkonoš! Svah z jedné strany cesty nahoru a z druhé přírká stráň dolů. Už jen kousek a široko daleko nebude vyššího místa.. A když se z posledních sil vyškrabete k Růženčině zahrádce nebo ke Kotli, zažijete tu sílu a úžasnost hor.

No.. jak už jsem tu někde psala, letos jsem si tenhle sen mohla nechat zajít. Místo stehen mě příšerně bolel vaz na koleni a byla jsem ráda, že tam nahoru můžu potupně vyjet autobusem.:,(

Náhled znaků měst, kudy Labe protéká (ve větším pro prozkoumání tady).

Na Labské louce je kaluží hned několik, ale jen u jedné byla postavena jakási studánka, která získala statut pramene Labe. Tohle místo bylo vybráno spíš kvůli jeho snadné dostupnosti, aby se zbytečně neničila okolní příroda. Ve skutečnosti však řeka ústí trošku jinde.

Další razítka zde.

Cesta k prameni Labe

15. února 2011 v 11:52 | Shariony |  Krkonoše
Na nějakou dobu se opět ocitneme v Krkonoších. Při posledním výletu jsme byli na Zlatém návrší (zde) a z Harrachových kamenů (tu) jsme shlíželi dolů do Kotelních jam. To byl ale jen začátek. Teď půjdeme cestou k prameni Labe.

Následující fotky moc kvalitní nejsou, protože byla ohromná mlha - a to až tak neuvěřitelně hustá, že nám občas i cesta zmizela přímo před očima. Na počítači jsem se tedy některé fotky snažila zachránit... Jde to poznat na první pohled, ale aspoň je snad něco trochu vidět.

Nahoře jsou kromě lidí nejvyšší už jen kleče.

shariony.blog.cz
Tady je na horizontu nalevo vidět Violík a napravo Sněžné jámy. Do obou míst směřujeme.. :) ale to až po prameni.

Romanťulícky

13. února 2011 v 15:16 | Shariony |  Foto-mix

Tak tady vámi zvolené téma pro dnešní a zítřejší den (abych byla taky někdy in :D)
(než jsem to stihla vycvaknout, tak k sobě láskyplně vzhlížely..)
Mějte se krásně!

Předjarní

12. února 2011 v 22:15 | Shariony |  Foto-mix
Když jsem včera byla venku, počasí nestálo za nic. Jenže vyhrožovali, že o víkendu bude ještě hůř. Tak jsem se lajdácky vykašlala na povinnosti a poslední prázdninový den jsem si odpočinkově vychutnala.
I dnešek byl celkem fajn, jen už jsem se moc neflákala.
A neflákám se ani tady, protože přináším další fotky z botanické.
(tam je vždycky na co zaměřit :-))

Dělo :-)

Krásný večír a ještě krásnější ráno přeji! :-)

Mix

9. února 2011 v 21:31 | Shariony |  Foto-mix

Vrby kamarádky.

A pro zasmání jsem objevila jeden docela dobrý vtip:

Muž se ženou jedou tábořit. Postaví stan a večer se uloží ke spánku.
Po nějaké době se muž vzbudí, probudí manželku a říká: "Podívej se na nebe
a řekni mi, co vidíš?"
Žena: "Vidím miliony hvězd."
Muž: "A co na to říkáš?"
Žena chvíli přemýšlí a pak řekne: "Viděno z hlediska astronomie, jsou to miliony galaxií a biliony možných planet.
Astrologie mi říká, že Saturn leží v konjunkci se Lvem.
Co se času týče, usuzuji, že máme 3 hodiny a pár minut.
Teologicky, že náš Pán je všemohoucí a my všichni jsme jen nicotně malí.
Meteorologicky mi to říká, že budeme mít zítra krásný den.
No a co to říká tobě?" zeptá se ona.
Muž: "Prakticky viděno, někdo nám ukradl stan."

Zdroj zde.

Petřín

7. února 2011 v 10:05 | Shariony |  Praha
Dnes budou opět aktuální obrázky. Snažila jsem se pro vás fotit mixózní fotky z Petřína a okolí.

Sluníčko se do lucerny opíralo s takovým nadšením, až to skoro vypadalo, že samotná lucerna svítí.

Rybníček nad Kinského zahradou.

Památný strom - platan. Má překrásné tvary.

Emauzy, na konci Nuseláku vpravo začíná Vyšehrad.

Tuhle restauraci jsem viděla poprvé. Prý byla dřív krásná a lidí tam chodilo hodně. Musela být ale zavřená. Nevím, z jakého důvodu, ale je to velká škoda. Možná kvůli konkurenci, na Petříně jsou další dvě restaurace plus stánek u rozhledny. Myslím ale, že i tak by se tahle uživila, je na opačné straně kopce.

Letošní první veverka, pelášila po stromě a já zrovna cvakla foťák, když jí byly vidět ouška.

Tohle je fotka s pořadovým číslem 9999...
Básničku si můžete přečíst i na zvětšeném obrázku zde. Zvlášť její začátek je docela pěkný.
Psáno na Štědrý den..

Kdo si chce prohlédnout ve větším - zde.

A jinak jsem se zase mohla přesvědčit, že i lidi, o kterých jsem si myslela, že jsou inteligentní a chytří, se někdy mají chuť povyšovat, dokazovat svou nedotknutelnost a rýpat a buzerovat. Místo toho, aby tolerantně vysvětlili, jak se věci mají, začnou ostatní shazovat. Je rozdíl mezi chytrostí a moudrostí.

Mějte se hezky a doufám, že dnešní mix moc nezklamal!

Fučící výlet

5. února 2011 v 18:14 | Shariony |  Praha
Měla jsem připravený jiný článek, dle ankety zvítězil mix. Ten vlastně i bude - připravila jsem fotky z dneška.

Mix podzimu

3. února 2011 v 12:56 | Shariony |  Foto-mix
Trochu jsem provětrala archiv.shariony.blog.cz

Někdo tam tuhle pichlavou kuličku položil, přišlo mi to roztomilé :)

shariony.blog.cz

Fotek mám naštěstí ještě spousta, takže máte možnost určit, o čem bude další článek. Výlety na Šumavě už jsem bohužel dodělala, přeci jen jsem tam byla jen týden. Mám ale z toho místa ještě dost dalších fotek, které byly z menších procházek. Nebo můžu dopsat poslední část ze série výletů v Krkonoších - zbývá dojít k prameni Labe, ke Sněžným jamám a na Labskou boudu. Nebo taky fotky z různých míst. Pak mám ještě výlety do měst, do Průhonic, nebo můžu přihazovat fotky, co se nikam nevešly, jako byly třeba tyhle. Plus fotky z Jizerek, podzimní vyšly celkem dobře, svítilo sluníčko, ale mám i z léta. Můžete hlasovat v přiložené anketě. :)

Intelektuálka

1. února 2011 v 19:46 | Shariony |  Foto-mix
Já? Ne hehe, já totiž dokážu řešit i tak závažné věci, jako je třepení a lámání vlasů.

shariony.blog.cz
Lahvička šampónu z bioměsíčku lékařského.

A trochu kosmetiky..óó

A hlavní část programu :)