Katedrála sv. Petra a Pavla

10. května 2012 v 19:48 | Shari |  ČR - MĚSTA/KULTURA

S mým blogařským tempem to jde s kopce. A to bych psala o tolika věcech, jen kdybych měla čas..

Hádejte, jaký obrázek je na desetikačce? Jestli tušíte, že brněnská katedála sv. Petra a Pavla, tak máte pravdu. Tento chrám, na jehož místě stála původně (v 11. až 12. stol.) románská kaple, prý patří mezi nejkrásnější památky jižní Moravy. Uvnitř je převážně barokní, ale v letech 1904 - 1909 byla jeho vnější část přestavena do novogotické podoby. Věže dosahují výšky 84 metrů.























Latinsky neumím, ale to zábradlí mi jaksi připomíná plamínky...



Kostel je to skutečně krásný, podívali jsme se i dovnitř. Jsem ale ještě pořád ..jak to říci.."v šoku", když jsem se dověděla, že velká část lesů na Slovensku patří církvi. A že tamním lesníkům šéfují biskupové... wtf?? Myslela jsem, že si ze mě někdo utahuje. Nic proti nim, ale lesy, příroda nepatří jim, patří všem, patří Zemi a vesmíru. I kdyby to znělo sebepatetičtěji.
A i my máme vydat naše lesy a pole církvi? Prý v hodnotě 75 mld. - a to do pěti let... (plus dalších nějakých 59 mld. jako finanční vyrovnání). To by se pak měl začít vracet majetek i všem ostatním, Němcům, lidem, kterým byl zestátněn jejich majetek.. třeba i pole mojí babičce, která musela pracovat jako nuceně nasazená v Německu... a po válce jí všechny pozemky sebrali. Kde vlastně církev vzala to své bohatství?
 


Komentáře

1 Taychi Taychi | Web | 10. května 2012 v 20:04 | Reagovat

Od té doby, kdy ve středověku objevili něco jako že se dá bohatnout i na církvi no...

2 Daysy Daysy | E-mail | Web | 10. května 2012 v 20:10 | Reagovat

Moc pěkné fotky. Hlavně první je super.

3 TlusŤjoch TlusŤjoch | Web | 10. května 2012 v 20:32 | Reagovat

Hezké světlo na těch fotkách.

4 TlusŤjoch TlusŤjoch | Web | 10. května 2012 v 20:34 | Reagovat

[1]: Církev dostávala desátky. To je deset procent. Což je docela málo oproti dnešním daním. Asi církev uměla hospodařit.

5 lady Lianna lady Lianna | Web | 10. května 2012 v 20:41 | Reagovat

Moc krásné fotky, světlo ti jde přímo na ruku

6 Shariony Shariony | 10. května 2012 v 20:54 | Reagovat

[4]: To se jí musí nechat..máš pravdu.
Ale krom desátek poddaní platili ještě něco králi nebo pro něho rovnou pracovali, takže dohromady to možná mohlo vyjít i na víc než dnes..?  8-O A kolik lidí to platilo nedobrovolně..

7 Jarka Jarka | Web | 10. května 2012 v 21:06 | Reagovat

Teda nejsem katolík a nemám tedy zájem se jich zastávat, ale myslím si, že co bylo jednou někomu sebráno, mělo by se mu to vrátit a bez debat.
U toho snímku, jak se ti zdál plot jako plamínky, mě víc zaujala ta pokrývka hlavy s ručičkama, že by už tenkrát byli páni stavitelé a sochaři, tak vtipní? Nebo, já na to špatně koukám! ???  :D

8 Shariony Shariony | 10. května 2012 v 21:16 | Reagovat

[7]: Ale aby příroda patřila církvi? Tak nějaké hospodářské lesy třeba i jo, ale přírodní rezervace...kterých je i tak už málo...to mi nesedí. Vlastně mi vůbec nesedí, jak si někdo může přivlastňovat přírodu.

9 Jarka Jarka | Web | 10. května 2012 v 21:29 | Reagovat

[8]:Beru to spíš tak, že ta příroda dostane někoho, kdo se o ní bude starat. Nepředpokládám, že na těch místech vyroste plot, nebo zeď. Opravdu to nevidím tak černě. ;-)

10 Jana Jana | Web | 10. května 2012 v 22:17 | Reagovat

Shari, fotky máš moc pěkné, ale ty majetkové dodatky mně moc nenadchly... :-(

11 phoenix phoenix | Web | 10. května 2012 v 23:37 | Reagovat

jediný rozdíl oproti např. sudetským Němcům je, že většina toho nárokovaného majetku církvi nikdy nepatřila...

12 F(r)auW F(r)auW | 11. května 2012 v 8:17 | Reagovat

Ahoj Šárko, už jsem si říkala jestli jsi O.K. že ses tak dlouho odmlčela....No možná to s tím vracením nebude tak horké, někde jsem teď četla, že se to s největší pravděpodobností stopne ještě na pár let. Ale spíš k Petrovu, je tam klášter kde je pohřbená česká královna Eliška Rejčka a její no, přítel český královský maršálek Jindřich z Lipé. Kdybys ještě někdy na Petrov šla a našla ty hroby, jestli jsou přístupné, vyfotila bys mi je?Vendy

13 TlusŤjoch TlusŤjoch | Web | 11. května 2012 v 10:39 | Reagovat

[6]: Ono taky mnoho bezdětných lidí církvi svůj majatet odkázalo. Dobrovolně, protože to byli opravdu věřící křesťani.

14 Janinka Janinka | Web | 11. května 2012 v 13:45 | Reagovat

Nádherné obrázky, ostatně, jako vždy :-).
S tím časem na tom budu za rok podobně, až nastoupím do práce, to už nebude takové blogové pré... :-D

15 Jezurka Jezurka | Web | 11. května 2012 v 14:14 | Reagovat

Krásné fotky! A moc hezky jsem si při nich zavzpomínala na mé rodné město. :-)

16 Shariony Shariony | 12. května 2012 v 0:16 | Reagovat

[9]:Ona je právě otázka, jak moc a jak dobře se o ni bude starat... Jak budou rozumět lesům, chráněným druhům... Pozvou si na to odborníky, ale jaké budou nakonec jejich kroky? Získat peníze nebo tratit, nechat stromy ležet/stát, přestože je tolik lidí proti? O přírodní rezervace,CHKO a NP podle mě musí rozhodovat nestranný orgán, někdo, kdo není ovlivnitelný, někdo, v jehož zájmu je právě hlavně dobro přírody..

17 Shariony Shariony | 12. května 2012 v 0:22 | Reagovat

[10]: Promiň... :-( občas mám chuť se k něčemu vyjádřit... Nebaví mě jen přidávat fotky...

18 Shariony Shariony | 12. května 2012 v 0:27 | Reagovat

[11]: To si taky myslím.

[12]: Nějak teď pořád nestíhám... :-(
Zkusím se tam porozhlédnout, ale dostanu se tam bohužel až za dlouho... Pak ti dám vědět!

19 Shariony Shariony | 12. května 2012 v 0:46 | Reagovat

[13]: Ale taky spousta lidí nechtěla platit a musela... I když mně jde v tomhle fakt spíš jen o přírodu.. Kdyby se dokázali postarat o to, aby zůstala zachována...? V tom jsem trošku skeptická..

[14]: Blog je na čas docela náročný... :-(

[15]: Děkuju! To jsem ráda :-)

Moc všem děkuju za komentáře, vážím si toho :-)

20 Shariony Shariony | Web | 12. května 2012 v 10:55 | Reagovat

Asi jsem to měla napsat jinak.. zprávy nesleduju, takže když jsem se to dověděla, hodně mě to překvapilo...

21 Jarka Jarka | Web | 12. května 2012 v 12:41 | Reagovat

[16]:A proč si myslíš, že mezi věřícími lidmi nejsou odborníci. Jsou mezi nimi lékaři, inženýři, učitelé, stejně jako lidé třeba jen vyučení. Prostě je tam vzorek lidí, ze všech profesí a nechce se mi třeba věřit, že bys mezi vysokoškoláky, nepotkala ani jednoho, který chodí do kostela. :-D

22 Honza Honza | 12. května 2012 v 12:55 | Reagovat

Veľmi pekný článok a fotky.  
Čo sa týka toho majetku cirkvy. Určite ho nezískaly z desiatkov a dedenia, skor z vojen, krádeží, vyvlastňovania. Nie je to tak dávno, čo sa napríklad na Slovensku cirkev podieľala na vyhladzovaní židov a arizácii ich majetku. Inú organizáciu by sme za to už zakázali...
K tým desiatkom - je síce pravda,že boli nižšie ako dnešné dane, ale zas za ne v podstate nič nedostali.
Daleko väčší dlh má dnešná spoločnosť  voči dôchodcom ktorým znižuje dôchodky na ktoré si platili odvody.

23 Shariony Shariony | Web | 12. května 2012 v 13:20 | Reagovat

[21]: Mám ze školy jednu známou, která je hodně věřící. Dokonce říkala, že mezi vysokoškoláky jich je možná i víc než mezi středoškoláky. O ty lesy se snad budou starat lesníci a odborníci, ale kdo bude mít rozhodující moc? Jestli nějaký biskup, dá potom na radu odborníků, kteří budou někde pod ním? A pak, co když bude mít odborník třeba buddhista jiný názor na ochranu lesa.. Nebude mít šanci.. 8-O

24 Jarka Jarka | Web | 12. května 2012 v 14:20 | Reagovat

[23]:Katolík, buddhista... podle mě je to fuk, myslím, že všichni opravdoví věřící milují přírodu a mají k ní velmi blízko. :-) A už nestraš. :-D

25 Vendy Vendy | Web | 12. května 2012 v 15:11 | Reagovat

Petropavelský chrám (katedrála) a Špilberk jsou největší dvě dominanty Brna.
Zde opravdu hezky nafoceno.
K lesům a majetkům se už raději nevyjadřuji. Ono je to fuk, jestli budou lesy patřit církvi nebo nenažrancům, kteří si z nich dělajídojnou krávu. Totéž platí o celé naší zemi.
Někdy si říkám, že by ten konec světa byl docela žádoucí. I když vím, že bych se tomu konci taky nevyhnula... :-?  :-x

26 Shariony Shariony | Web | 12. května 2012 v 18:04 | Reagovat

[24]: Když bude takovou přírodní rezervaci nebo národní park vlastnit církev, nebude moci ateista nebo buddhista říct ani ň, kdyby se rozhodlo kácet. A i ten lesník katolík by musel poslechnout nadřízeného třeba biskupa.. Jak jsem slyšela, ten se ne vždycky rozhoduje ve prospěch přírody...

[25]: Vendy, děkuju moc. Pro mě to byla hotová novinka (myslela jsem, že jsme tak trochu ještě v krizi), takže názory ostatních vřele vítám :-) Je pravda, že ani teď se mi nezdá, že by se ti nahoře zajímali o to, co lesům skutečně prospěje. Když jsem před jedním známým nadhodila, že by bylo fajn zkusit vysázet i odolné listnáčky na Šumavě, řekl, že se to finančně nevyplatí.. 8-O Konec světa prosím nee ??? To si Země ani vesmír nezaslouží a ještě pořád tu jsou i dobří lidé :-)

27 Jarmila Jarmila | Web | 13. května 2012 v 12:26 | Reagovat

Šárko, fotky Petrova se mi moc líbí. :-) Jen je škoda, že kolem kostela je málo místa, aby byl odstup pro vyfocení celku.
Fotky se ti povedly.

28 Shariony Shariony | Web | 13. května 2012 v 12:35 | Reagovat

[27]: Děkuju! Kostel se dá fotit asi spíš jen zdálky. Jak jsem se u něj koukala pořád nahoru a fotila, tak na mě pak byl jeden řidič trochu nevrlý..

29 Lafi Lafi | Web | 13. května 2012 v 20:23 | Reagovat

Opravdu pěkná a ještě ke všemu gotická stavbička a neméně tak i fotografie. Máš na nich zachycené pěkné světlo a zajímavé detaily. S tím nápisem, není tam napsané kdo a kdy katedrálu postavil? Jen hádám ze slova URBANO a letopočtu.

K církvi jen krátce. Mám takový neodbytný dojem, že svůj majetek získala jednak ve válkách, a také jako vedlejší produkt inkvizice. Prostě takoví středověcí exekutoři :-) S navracením jimi povětšinou nakradeného majetku bych byl opatrný. To však nevylučuje můj názor, že stát by měl vlastnit co nejméně nejenom nemovitostí jelikož je už z principu ten nejhorší hospodář.

PS: Víš, že kněží jsou státními zaměstnanci?

30 Shariony Shariony | Web | 13. května 2012 v 20:43 | Reagovat

[29]: Lafi, děkuji moc za komentář.
Koukla jsem se do on-line slovníku a z toho celého mi dohromady vychází šílené podivnosti..
Taky myslím, že peníze získali i (hlavně) dost nečestnými způsoby... Pokud by se jim majetek vrátil, měli by část z toho vrátit lidem, které o něj připravili...
Uznávám, že stát moc dobrý hospodář není. Zase ale když bude vlastnit nějaký les soukromý subjekt, bude se pravděpodobně snažit mít z toho peníze. A co s takovou přírodní rezervací..to by se ještě začaly vybírat poplatky za vstup... 8-O Stromy se kácí sice už teď mnohdy zbytečně, ale pak by to mohlo být ještě horší..obávám se..
Vím, že jsou placeni státem, stejně jako nejspíš i některé sekty :-|

31 Lafi Lafi | Web | 13. května 2012 v 20:53 | Reagovat

Jen mě tak napadlo, jak by dopadla taková stávka kněží: Dneska neoddáváme nebo nebožtík musí počkat. Jedeme na Váslavák demonstrovat! :-)

Myslím, že ne každý člověk uvažuje jen přes peníze. Ale určitě většina chce aby jejich majetek měl v čase minimálně stejnou ne-li větší hodnotu. Je to prostě jejich bohatství. Naproti tomu úředník/politik rozhoduje o cizím a to jen krátkou chvíli. Mám za to, že v druhém případě hraje osobní prospěch daleko větší roli.

32 Vendy Vendy | Web | 13. května 2012 v 21:08 | Reagovat

[6]:Chtěla bych podotknout, že dnes všichni platíme nedobrovolně... a pak se díváme, jak si rozdávají statisícové odměny, které získali tím, že prostě zdražili, a ještě to nazývají spravedlivým výdělkem za svou práci. :-x  :-?  ???
Docela mě překvapilo, že daň z příjmu vznikla vlastně v Anglii a vznikla jako údajně přechodná záležitost. No, ten přechod trvá dodnes... [:tired:]  8-)

33 Vendy Vendy | 13. května 2012 v 21:10 | Reagovat

[26]:JJ, ti dobří lidé ještě existují, to máš pravdu... 8-)

34 Shariony Shariony | Web | 13. května 2012 v 21:18 | Reagovat

[31]: :-) Jo. Pro někoho jsou asi užiteční. Ale možná, že nemocnice potřebují takové peníze mnohem naléhavěji... :-?

Ani stát se nechová a nechoval k přírodě tak, aby to pro ni bylo co nejšetrnější. Jsem ale ráda, že existuje třeba taková Správa KRNAP atd. Kdyby se Krkonoše nechaly soukromníkům, byly by tam místo luk možná jen sjezdovky.. (i teď jich tam je až moc...)

35 Lafi Lafi | Web | 13. května 2012 v 21:44 | Reagovat

To je právě to kouzlo, každý člověk má své jedinečné názory. Stát/polik ovšem nutí své představy pod hroznou trestu ostatním lidem a ještě ke všemu za jejich vlastní peníze, a to není dobré.

Osobně bych se sjezdovek v Krkonoších nebál. Už dnes hodně lidí jezdí radši do Alp než čekat fronty v Čechách. A i kdyby tam pár př. sjezdovek ještě vyrostlo, byla by to reakce na poptávku lidí. A kdo by měl rozhodnout kteří lidé mají větší pravdu, ti co chtejí lyžovat, nebo milci divoké přírody? To si netroufám sudit.

36 Shariony Shariony | Web | 13. května 2012 v 21:45 | Reagovat

[32]: Když jsem byla ve Švédsku, tak nám průvodkyně říkala, že tam jsou sice daně vysoké, ale nikomu příliš nevadí je platit. Vidí, kam přesně jdou a že mají svůj smysl. Tady je to bohužel trochu jiné. Například původně s důchody prý vůbec nemusel být problém, kdyby to nezmizelo jako v nějaké pohádce (to nám řekli na škole).
Kvůli desátkům prý byly i krvavé masakry...Zezačátku se dávaly chudým..ale pak..? ???

37 Liliana von der Heide Liliana von der Heide | Web | 13. května 2012 v 22:05 | Reagovat

To jsem si zase měla co přečíst. To víš, tam se nakrade, tam se ožebračí lid, tam úplatek.....a to se naskládá. Nevím, k čemu by lesy církvi byly. O vracení kdečeho kdekomu jsem něco četla, tuším, že tam bylo i něco hradě  Sovinec, který by se měl vrátit nějakým Němcům. Podle mě je konkrétně tento případ postavený na hlavu, protože těch Němců původně nebyl. A vracet lup zloději, kdo to kdy slyšel...

38 pavel pavel | Web | 13. května 2012 v 22:33 | Reagovat

Taky si myslím že se církev bude o lesy jen starat... a rozhodně lépe něž komunisté.

39 iva221 iva221 | Web | 14. května 2012 v 17:42 | Reagovat

Fotky jsou moc pěkné a co se týká toho dodatku, nezlob sa na mě Šárko, ale musím souhlasit s Jarkou a i s Pavlem.

40 Shariony Shariony | Web | 14. května 2012 v 18:03 | Reagovat

[35]: Ono to bude znít hrozně trapně, ale když se postaví sjezdovka, nejspíš se vykácí nějaké stromy, a zvířátka pak přijdou o svůj domeček. Už takhle moc místa nemají. Neviditelná ruka trhu je skvělá věc a v dost případech jí věřím. Ale jak tohle zvířata, ptáčci a rostlinky ovlivní? Tam prstíky Smithe už nedosahují...

[37]: To jsi nazvala moc hezky, "vracet lup zloději"... :) No..

[39]: Jsem ráda za každý komentář s názorem, i když je jiný než můj :-) Proto jsem to i napsala - hodně mě to zarazilo, takže jsem ráda za další úhly pohledu. Komentáře, ve kterých by všichi jen souhlasili, by neměly moc smysl ;-)

41 Terka Terka | E-mail | Web | 14. května 2012 v 18:15 | Reagovat

Krásné světlo :-)

42 Shariony Shariony | Web | 14. května 2012 v 18:37 | Reagovat

[41]: Děkuji!

43 JiHei in Natura - Fotografie JiHei in Natura - Fotografie | Web | 14. května 2012 v 19:53 | Reagovat

Fotky pěkné...i když nemám moc v lásce okázalost kostelů. Naprosto zbytečně bych si nadělala nepřátele, kdybych se víc rozepsala na toto téma, takže jenom hlásím, že s navrácením majetků a vyplacením nemalých peněz církvím - nesouhlasím.
Měj se moc pěkně, Shari... :-)

44 Shariony Shariony | Web | 14. května 2012 v 19:58 | Reagovat

[43]: Děkuju moc za komentář!

45 Lafi Lafi | Web | 14. května 2012 v 20:05 | Reagovat

Těžko se na Tvé věty odpovídá. Pokusím se v pár větách sdělit svůj názor. Pokud lidé preferují například lyžování před lesem nebo loukou, pro koho by se příroda vlastně chránila? Naproti tomu, když bude od lidí poptávka po nedotčené krajině, těžko tam někdo vybuduje sjezdovku, nebo nákupní centrum. To by od něj byla podnikatelská sebevražda.

Ješte poznámku. V případě, že se člověk rozhodne vybudovat něco příšerného na své nemovitosti, mělo by to být jeho nezadatelné právo. Je ovšem právo sousedů, ale i ostatních lidí, svobodně se vyjádřit k jeho chování. Samozřejmě v rámci práva.

46 Čerf Čerf | Web | 15. května 2012 v 8:14 | Reagovat

Není to tak dávno, co se podobně jako dnes v případě církví strašilo navracením majetků potomkům šlechty a zdá se mi, že situace už se zklidnila a celkově to byl - podle výsledků - krok veskrze pozitivní. Já jsem zastáncem jednoduchého principu: Pokud lze nějakou zjevnou křivdu aspoň částečně napravit, mělo by se to udělat, protože když to neuděláme, vždycky to povede k obecné interpretaci "když to dělají  ostatní, můžu já taky", což nás v důsledku bude stát mnohem víc než nějaké navracení majetku. Přestože k církvím mám spoustu výhrad, jako hospodář se kupodivu osvědčily mnohem lépe než "vševědoucí" stát :-). Ale chápu, že je nepříjemné připustit, že není naše všechno to, co se jako naše tváří a na co si spousta lidí myslí (kdoví proč) jako na své přirozené právo.

47 Hanka Hanka | Web | 15. května 2012 v 16:00 | Reagovat

Šárko, fotky se ti hodně povedly, líbí se mi, i když dávám přednost venkovským kostelům. :-)
K tématu vracení majetku toho bylo napsáno hodně a názory jsou rozdílné. :-? Stejně, jako ty, si nedovedu představit, že by církev vlastnila přírodní památky. Už teď je spousta lesů, rybníků a různých pozemků oplocených nebo jsou aspoň všude výstražné tabule "SOUKROMÝ MAJETEK, NEVSTUPOVAT!" Za chvíli se budeme na všechny ty krásy naší přírody dívat jenom ze slinice. :-? Možná to vidím dost černě, ale při našich cestách narážíme v přírodě na soukromý majetek stále častěji. :-(

48 JiHei in Natura - Fotografie JiHei in Natura - Fotografie | E-mail | Web | 15. května 2012 v 18:02 | Reagovat

[47]: Haničko, já když chci dneska něco vyfotit, tak pravidelně (a už se ani nebojím) musím porušit nejlépe hned několik zákazů vstupu na pozemek. Jednou mě někdo rovnou zastřelí, to je mi jasný už teď. Dneska se totiž střílí hned...protože majetek má větší cenu, než život.
Nééé - já o tom fakt nemůžu psát, bych se hned vytočila 8-)  :-D  ;-)

49 Shariony Shariony | 15. května 2012 v 21:18 | Reagovat

[46]: Křivdy by se napravovat měly, o tom žádná. Jen občas někdo, kdo se tváří jako oběť, je ve skutečnosti sám viníkem.
Už teď se v NP nesmí chodit mimo vyznačené cesty a dokonce jsem i pro, aby tam všeobecně moc lidí nechodilo a příroda měla klid. Nepříjemné je připustit, že někdo vykácí kvůli penězům stromy a zvířata budou muset opustit svůj domov, už teď je u nás tak málo tetřevů a rysů, které navíc střílejí pytláci. A když takové území bude vlastnit soukromý subjekt, skutečně si nedělám iluze. Stačilo mi, co jsem slyšela, co se děje na SK. V tomhle případě nejde o lidi, ale o přírodu.

50 bretislav bretislav | Web | 16. května 2012 v 7:52 | Reagovat

Tohle téma se souvisejícími šmodrchanci by bylo na moc dlouhé povídání, vysvětlování a přesvědčování se navzájem. Dobře to vyjádřil výše Červ a taky bych se připojil k pozitivnímu přístupu Jarky. Ideální způsob napravení někdejších křivd nelze v posunutém čase uskutečnit, aspoň tedy v rámci možností něco by se mělo. Taky mám velkou řadu výhrad k packalství dnešních "řešitelů" a výsledky nových hospodářů na restituovaných nemovitostech mohou být různé (budou za nimi lidi různých kvalit), ale princip je tady jasný a prvotní. Předvídatelný "vztah" mnoha novodobých "dědiců" polností, statků, zámečků atd. překvapil jistě málokoho (kšeft je kšeft(!) a znám dost takových restituentů příhodných k fackování za jejich postoje restituční), ale taky podle práva jim byly vráceny. Neobával bych se, že církev by se o lesy starala hůře, než dnešní státní moloch (viz novinové zprávy tu a tam), je to zase o lidech, které je třeba k tomu starání se vybrat a to oni uměli a umět budou, doufám, že lépe, než dnešní mocipáni. A jaké jsem osobně poznal představitele církve, počínaje mým dětstvím a chozením na náboženství (respekt!), přes pozdější zkazky z rodného města, kdy si museli před pohřbem pozůstalí "ohlídat" pana faráře, aby pak nespadl při loučení do otevřeného hrobu, poznání vyloženě bezvadných a moudrých, ale taky jiných, do očí mi zalhávajících ("ty dveře už tam byly"), nebo i vzpomínky jednoho truhláře o svém spolužákovi, z kterého se stal pan Kardinál.., z toho všeho iluze si nedělám, ale jako nadějné a správné to vnímám.. Ale to už zabředávám do délky vypovídání se tady, aniž bych to v té celkové složitosti dostatečně obhájil..

51 Hanka Hanka | Web | 16. května 2012 v 14:36 | Reagovat

[47]: Oprava: ne ze slinice, ale ze SILNICE!!! :-)

[48]: Jituško, taky to občas uděláme. :-)

[50]: Břetislave, vyjádřil jsi to moc dobře. :-)

52 Lafi Lafi | Web | 16. května 2012 v 20:27 | Reagovat

[49]: Shari, nechci Ti brát iluze, ale takříkajíc z praxe vím jedno, úředníkům a politikům (stát) vůbec nejde o přírodu, nebo jakékoli jiné "vyšší blaho". To je jen taková socialistická iluze, když bude všechno všech (a vlastně nic nebude ničí), tak se budeme mít nejlépe. Více méně takové experimenty špatně dopadnou, rozkrade se co se může, zbytek nechá zchátrat a co se nedá odnést se rozbije. Tak to bohužel funguje, když se o něco "stará" stát.

53 Shariony Shariony | Web | 16. května 2012 v 22:06 | Reagovat

[52]: Napsala bych ti můj názor na kvalitu soukromých vysokých škol.., ale to bychom se už dostali hodně daleko :D. Nerada bych někoho urazila..
Mimochodem věděl jsi, že drahocennou krevní plazmu prý prodávají některé soukromé subjekty kosmetickým korporacím? Tam máš nabídku a poptávku.. Od fakultní nemocnice dárce nic nedostane, ale zachrání životy.

54 bretislav bretislav | Web | 17. května 2012 v 8:49 | Reagovat

[52]: Že by všemocná neviditelná ruka trhu co by spasitelka a garant lepších zítřků? Velký blábol! Znám dost státních pracantů, kteří se dobře, slušně a poctivě starají! Role státu je nezastupitelná, se soukromými pracanty by se stát měl doplňovat. Je to o lidech tu a onde, jsou dobří a bídáčtí na obou stranách. Soukromé školy, o kterých se zmiňuje Šárka, které tady vyrostly jak houby po dešti.. jde často hlavně o prachy a výsledky toho kšeftu - holt za všechny prachy - jsou podle toho leckde vidět! A že se ve velkém krade, to je o něčem jiném a s lhostejností úředníků taky. Rozlobil jsi mne, hochu, svým prostinkým názorem o starání se.

55 Lafi Lafi | Web | 17. května 2012 v 22:02 | Reagovat

[53]: Myslím, že jsme se dostali daleko od Tvé povedené reportáže z nádherné gotické katedrály. Jen snad poslední reakce. Ryze soukromé školy u nás jaksi neexistují. I ty takzvaně soukromé jsou dotované z našich daní.

[54]: Vážený, nevzpomínám si, že bychom si potykali a jen mohu doufat, že vaše případná reakce nesklouzne do vulgarit. Ve svých komentářích jsem nepsal že by nám úplně bez státu bylo lépe. Také je jednoduché povrchně osočovat diskutující, bez alespoň snahy o předložení protiargumentů. Pokud máte zájem o férovou diskuzi, navrhuji pokračovat na vhodnějším místě. Tady se mi zdá nevhodné dále rozvíjet takové smutné téma.

56 Shariony Shariony | Web | 17. května 2012 v 22:57 | Reagovat

Ach ach, to je tím, že nedávám do článků jenom fotky s popisky "tady je sluníčko", a pak tu jsou hádky. To je mi moc líto.. :-(

57 Lafi Lafi | Web | 21. května 2012 v 19:19 | Reagovat

[56]: Nic si z toho nedělej, to se někdy přihodí. Jestli jsem byl moc důrazný, tak se Ti omlouvám, jen se mi nechtělo nechat si umýt hlavu od někoho s takovým vyjadřováním.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama