Prosinec 2012

Drážďany - vánoční trhy

23. prosince 2012 v 20:59 | Shari |  ZAHRANIČÍ
Nedávno jsme si zajeli do Drážďan okouknout vánoční trhy.
Do té doby jsem je ještě neviděla, ale protože jsou tolik známé, neváhala jsem ani chviličku. Vyrazili jsme brzy ráno vlakem a zapovídali se tak, že nám cesta utekla coby dup.

Hned u nádraží v Drážďanech jsme objevili perníkovou chaloupku s cukrkandly.

Pak jsme začali pátrat po vánočních trzích. Netrvalo to dlouho a uvítala nás spousta stánků - každý byl jinak ozdobený a všechny byly nápadité. Tady jsem pro vás vyfotila lední medvídky. :)

U stánků měli kromě různých suvenýrů, krajek či dřevěných hraček i lákavé mňamky. Koupili jsme si jahody v čokoládě. Nevím, jak se jim to podařilo, ale jahody byly úplně čerstvé. Chutnalo to přímo mňamózně.

Ještě s jahodami na špejli jsme vystoupali na věž kostela Kreuzkirche, ze kterého jsme měli výhled na celé Drážďany. Na střechách každého stánku byly nejrůznější postavičky, některé z nich se i hýbaly.

V perníkové chaloupce si hrály děti jejich rodiče tak měli klid na nákupy :)

Na trhu prodávají i báječný horký vaječný koňak. Kupuje se s hrníčkem, který jde za peníze vrátit. My si ho ale nechali jako suvenýr.

K večeru začalo hustě sněžit. Bylo to báječné, protože poletující sníh dodal celému trhu tu pravou vánoční atmosféru.

Přeji vám všem krásné vánoční svátky! Spoustu dárků, ale hlavně oslavu s príma lidmi, hodně srandy a pohody :)
Ať jsou vaše Vánoce takové, jaké si přejete :)

Labský důl

3. prosince 2012 v 22:37 | Shari |  Krkonoše

K proslulé Labské boudě se dá dojít poměrně jednoduše ze Špindlerova mlýnu. Vede k ní druhé nejnádhernější údolí, které znám. Asi tři kilometry se jde zlehounka do kopce podél průzračně čistého potoka, potom cesta začne strmě stoupat vzůhru kolem Labského vodopádu až k boudě. Prakticky tam není možné zabloudit.

Někdo si tam vyhrál :-)

Kameny řasou zbarvené do oranžova.

Spooousta malých indiánků.

U tohoto výhledu jsme si sedli na pláštěnku a zbaštili svačinu.

V dálce je vidět Pančavský vodopád.

Další podrobnosti o Labském dole se můžete dočíst v článku Labský důl (Krkonoše, místo plné zážitků) --> zde.