Březen 2014

Pol'ský hrebeň

25. března 2014 v 19:32 | Shari |  Tatry
Kolem Dlhého plesa jsme prošli docela rychle, cesta byla sice kamenitá, ale krásně schůdná. Byl teprve konec září, ale i tak jsme si už mohli všimnout prvního sněhu. Zejména pak malé vodopádky, které se vyskytovaly na skalách podél cesty, již byly zledovatělé.

Šlapali jsme stále rovně za nosem, výše a výše. Byl to úžasný pocit, protože do té doby jsem v takové nadmořské výšce ještě nebyla. Kamenitá cesta však byla brzy obtížnější, dokonce tak, že jsem chvíliemi nepoznala, kudy vůbec vede. Následoval asi nejnáročnější úsek, který rozhodně není pro každého. Výšek se sice nebojím, ale motá se mi z nich hlava. Což je dost blbé, pokud se má šplhat po řetězech. A tohle byl ten případ, navíc hluboký sráz dolů vůbec přátelsky nevypadal.

Lezla jsem takhle poprvé a rozhodně jsem si říkala, že naposled. Výhled z výšky 2 200 m n. m. byl ale parádní. Mraky si spolu hrály na babu, takže modrou oblohu každou chvíli nějaký zakryl.

Celkově tento výlet (trasa: --> Starý Smokovec --> Pod Slavkovským štítem --> Sliezský dom --> Kvetnica --> Dlhé pleso --> Tatranská Polianka) řadím vzhledem k přírodě a výhledům k jednomu z mých nejkrásnějších, ale také nejnáročnějších. Pokud byste chtěli také na Pol'ský hrebeň, určitě doporučuji vydat se hned brzy ráno a psychicky se připravit na řetězy a skály.

Zpátky jsme se vraceli sice za šera, ale dobré cestě (ovšem zpočátku pěšina vedla spíš v potoce než vedle něho), teprve níže jsme došli na asfaltku vedoucí do stanice Tatranská Polianka. Protože jsme dost hodně spěchali na vlak, využívali jsme hojných turistických zkratek mezi serpentinami. Vlak jsme stihli jen tak tak. A druhý den jsem se únavou nemohla skoro hýbat. Uffff.

Dolů jsem se radši moc nedívala, protože bych se nikam nedostala.

Ale potom...tramtadá! Pol'ský hrebeň.

Výhled do okolí byl báječný, ale pořádně foukalo.

Dlhé pleso z dálky. Tady je takové malilinké... vlevo vedle něj je vidět cesta na hřeben, vpravo je masiv Gerlachu.

Dlhé pleso a okolí

14. března 2014 v 20:16 | Shari |  Tatry
Pokračování z minula...
Z Kvetnice se pokračuje dále kolem Dlhého plesa, které leží ve výšce 1 894 m n. m.

Kvetnica

8. března 2014 v 16:33 | Shari |  Tatry
Chtěla bych přidávat články častěji a i víc komentovat ostatním, ale není pořád čas. Na jednu stranu to je vlastně i dobře, že dělám spousta jiných věcí, na druhou stejně místo toho sedím u počítače, když čtu "e-learning" s mizivou přidanou hodnotou, kde se dovídám, že týmová práce vytváří rovnici 1+1=3. Tyhle teorie jsou fakt skvělé a ono by to i mohlo fungovat, kdyby ovšem lidé chtěli a nepracovali na něčem, na co nemají a nebyli při tom ještě k tomu hysterický, z toho pak je spíš 1 + 1=- 10. Podobné příručky a rady mi tedy už přijdou na nic. Ale o tom psát nechci. Místo toho vám konečně ukážu pokračování výletu..:-)

Od Sliezského domu jsme se vydali směrem nahoru, na Kvetnicu. Ta je známá svou botanickou rozmanitostí, od jejího názvu lze odvodit, že tam roste spousta krásných květinek. Lidé tam chodí nejen na výlety, ale také meditovat. Místo má skutečně úžasnou atmosféru, v dálce budete moci spatřit kamzíky, nad vámi se bude prohánět krkavec, který zlověstně zakráká, právě když proletí nad vámi, vedle vás bude zurčet potůček...a tak :) Pokud vás fotky zaujmou, můžete si Kvetnicu prohlédnout i na tomto videu: Rozkvitnutá Kvetnica.

Tahle fotka je hodně nepovedená, ale je na ní vidět Sliezský dom a Velické pleso.