Střípky z Wroclawi

15. června 2014 v 22:29 | Shari |  Polsko
Na podzim jsme si udělali drobný víkendový výlet do Wroclawi. Původně jsme zvažovali Norimberk, Vídeň či domácí Olomouc, nakonec ale zvítězilo polské město, které jsme si hned přímo zamilovali!

Vyjížděli jsme v pátek odpoledne z Prahy a asi po dvou hodinách jsme přestoupili do malého staršího vlaku, na němž místo názvů cílové stanice visely všude plakáty s výstražným nápisem "UWAGA!" (Pozor!). Spolu s námi se do vlaku vhrnulo dvacet desetiletých dětí. Byly úplně rozjívené. Sedli jsme si nejdříve do prázdného vagónu, jenže děti nás pronásledovaly a za chvilku už seděly všude kolem nás. Po půl hodině šíleně hlasitého křiku jsem poznamenala, že je to jako v hororu. V tu chvíli jeden kluk z rohu vagónu z plna hrdla zavyl "Aúúúú!", přesně jako vlkodlak. Polkla jsem na prázdno a doufala, že přes hranice do Polska přeci nepojedou. Jako by to jedna holčička vycítila a jen tak mimochodem si vytáhla z kapsy pas. To už jsme na nic nečekali, sebrali si saky paky a přesunuli se rychle do jiného, klidnějšího vagónu.

Od té doby už cesta byla mírná, vláček monotónně drnčel a uspával nás. Hodiny právě odtikávaly desátou večer, když jsme přijeli na hlavní nádraží ve Wroclawi.

Tímto vláčkem jsme přijeli do Wroclavi.

Na hlavním nádraží, které připomíná zámek Hlubokou, byla krásně osvětlená fontánka.

Když jsme vyšli z nádraží, začali jsme hledat uličky, které by nás zavedly k našim objednaným postýlkám. Pokoj jsme měli mít v hostelu s názvem Kombinat, který jsme vybrali z internetu (podle referencí a krátké vzdálenosti od centra). Příliš jsme tedy nevěděli, do čeho jdeme a co nás v něm čeká.

Vchodové dveře jsme zpočátku málem přehlédli, trochu nás znejistily i schody, po kterých jsme stoupali nahoru. Na třetím patře ale byly již otevřené dveře do příjemně osvětleného pokoje. Nakoukli jsme a hned se nás ujal správce Vojta, který nám vysvětlil, kde budeme mít ráno snídani (k dispozici lednice, kávovar, konvice, chleba atd.). Pak nás zavedl do pokoje ve čtvrtém patře. Všechno tam bylo stylově vybaveno, na pokoji umyvadlo, na chodbě varná konvice i s připravenou krabicí s čajem a s cukrem. Společná koupelna, která ale vůbec nevadila, protože byla uzamykatelná a na patře příliš dalších pokojů nebylo. Zato o patro níž byl větší pokoj pro turisty, kterým nevadí spát v jedné místnosti s ostatními (levnější varianta).

Ráno si k nám při snídani Vojta přisedl, předal nám mapku Wroclawi a ukázal nám, na která místa je nejlepší zajít a v jakém pořadí. Doporučil nám nejdříve vylézt na kostelní věž a prohlédnout si město z výšky. Potom prozradil, na kterém ostrůvku jako jediném ve městě je možné pít alkohol na veřejnosti (ne že bychom to zrovna potřebovali) a poradil nám podívat se na tamní nejkrásnější kostel v noci, kdy je krásně osvětlený. Také nám prozradil, kde můžeme nejchutněji a zároveň poměrně levně baštit - v samoobslužné restauraci přímo v centru Wroclavi, u univerzity. Jeho rady byly k nezaplacení.

Zvenku poměrně nenápadný hostel.

Společná chodba s televizí, čajem a konvicí.

Náš pokojík.

Pokud byste si někdy chtěli do Wroclawi také udělat výlet, určitě se vyplatí tam jet minimálně na víkend.

Cukrárna na náměstí.

Fotograf původně ani neplánoval udělat mi ty dvě anténky :D

Jídlo je z té samoobslužné restaurace. Bylo výborné, člověk si mohl nabrat tolik rozličných chutí - slaných, sladkých, smažených i zdravých - kolik chtěl. Občas je těžké odhadnout meze :D Až příště pojedeme do Wroclawi, tak i kvůli téhle restauraci!! :)

Nejprve nás skoro vyděsilo, že v celém průvodu jsou pouze muži a nevěděli jsme, proti čemu demonstrují. Později nám bylo ale řečeno, že důvodem jejich shromáždění byl fakt, že do kostelů chodí prý hlavně ženy a oni tedy tímto také dávají najevo svoji víru.

Bohužel mě ten víkend dost bolelo v krku, šla na mě nějaká viróza. A já přitom chtěla chodit a poznávat každý kout města... Stříkala jsem si proto do krku Jox, nechala si rozpouštět v puse acylpyrin a v dalším kole nastoupily na řadu pastilky tantum verde. To jsem opakovala tolikrát, až mi tyhle elixíry úplně rozežraly jazyk. V restauraci jsem si samozřejmě omylem dala jednu pálivější omeletu, takže jsem kromě extrémě bolavého jazyka měla i hladem scvrklý žaludek, který tu mňamku na talíři jedl maximálně tak očima. Večer jsme ale zašli do jedné židovské restaurace U Sáry nebo tak nějak, kde jsem si dala originální Sářin čaj, tak akorát kořeněný. Mimochodem, v té restauraci byla číšnice pořádně zmatená, protože nám objednala dvakrát tolik večeří a málem by nám přinesla i několik půllitrů, kdybychom jí včas nezarazili.

V pondělí jsme Wroclaw opustili (pejska jsem našla na zemi v hostelu, a když tak smutně koukal, položila jsem ho na postel).

Nádraží

A tímto vláčkem jsme odjížděli.

Další pokračování článků:

Komentáře

1 Ajka Ajka | Web | 15. června 2014 v 23:35 | Reagovat

Pěkný virtuální výlet ;-)

2 Maurice Maurice | Web | 16. června 2014 v 20:14 | Reagovat

Hostel vyzerá krásne a útulne! :) Veľmi sa mi zvnútra páči, hlavne tie obrazy tomu dodávajú super atmosféru. A aj my máme v meste takú farebnú fontánu, už som sa ju aj pokúšal fotiť :-D

3 Jarka Jarka | Web | 17. června 2014 v 10:17 | Reagovat

To bylo parádní čtení a pokoukání a ty nám, lenochu, tak zajímavý výlet tajíš už od podzimu. :-P Hostel při vstupu vypadá opravdu dost podivně, ale uvnitř už je to jiná káva, působí pěkně domácky útulně. :-) Škoda, že ti výlet znepříjemňoval tvůj krkobol, ale doufám, že sis ho užila i tak a já se těším na pokračování! :-)

4 VendyW VendyW | E-mail | Web | 18. června 2014 v 22:17 | Reagovat

Jé, vlak do Mezilesí? Tím jsme projížděli na výstavu s havinkama do Opole a muž tam jezdí spravovat drážní kopírky.....Tedy pokud to je to jedno a samé Mezilesí. Pejska protože smutně kouká bych si vzala domů. Pokojík vypadal skorem luxusně ani ne jak v hostelu a fontánka krááásně svítila do noci :-)

5 shariony shariony | E-mail | Web | 19. června 2014 v 22:28 | Reagovat

[3]: No jo, já ještě tajím tolik fotek, to je tím, že na to už nemám tolik času... :-?

[4]: No vidíš, asi je to to samé :-) Pejska bych si taky vzala sebou, ale přišlo mi, že tam patří víc, že třeba někomu udělá radost, kdo ho najde další :-)

6 Jana Jana | E-mail | Web | 22. června 2014 v 11:16 | Reagovat

Mají hezké nádraží.Ale i ostatní navštívená místa musela být supr.A ten pokojíček,tam se muselo bezva spinkat po takové cestě :-)

7 Babsy Babsy | E-mail | Web | 22. června 2014 v 15:36 | Reagovat

Reportáž se mi moc líbila, díky. Obsahuje cenné rady.
Moc se mi tam líbilo už jen podle obrázků. :-)

8 f f | Web | 24. června 2014 v 15:59 | Reagovat

To nadrazi je vskutku skvostne!
Mas tu pekne fotky a krasne obrazky, jemne kreslene portrety, vesele barevne fantasie...
Rada se sem vratim (:

9 Intuice Intuice | E-mail | Web | 29. června 2014 v 21:07 | Reagovat

Krásné fotky, moc hezky napsáno. Uřvané děti ve vlaku musely být strašné, taky vždycky prchám od nich už od peronu. Většinou si také sedají k mé neradosti ke mně. hostel má opravdu podivný vchod a vůbec se nedivím, že jste ho skoro přehlédli. Jinak uvnitř vypadá pořádek a krásně žlutě vymalováno. Přesně takhle máme vymalovanou ložnici. :-) Nádraží vypadá vskutku jak Hluboká.

10 Ruža z Moravy Ruža z Moravy | E-mail | Web | 29. června 2014 v 22:32 | Reagovat

Pěkný, zajímavý výlet. Díky, zase jsem se někam podívala. Nevím, ale jak se znám, asi bych se s těmi dětmi začala nenápadně bavit, něčím je zaujala. Zeptala se, kam jedou, odkud jsou a tak. Dítě zlobí, když se nudí. Mám to vyzkoušené mockrát. Nenechala bych si otrávit cestu. ;-)  :-)

11 shariony shariony | E-mail | Web | 30. června 2014 v 20:16 | Reagovat

(u univerzity)?
S pozdravem B.

13 Shariony Shariony | 10. května 2017 v 21:36 | Reagovat

[12]: Tak se mi povedlo najít její název i adresu: Bazylia, Kuźnicza 42, http://bazyliabar.pl/ :-)

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.